Τρίτη 14 Φεβρουαρίου 2012

Κι άλλο εμπόδιο για τη δημοπράτηση του αεροδρομίου της Ανδραβίδας



P
Απαιτείται και μελέτη ανταγωνισμού
PΑπάντηση Μαγκριώτη στην Επίκαιρη Ερώτηση του Γ. Κοντογιάννη

Δελτίο Τύπου Γιώργου Κοντογιάννη 13.2.2012 
Κι άλλο εμπόδιο βάζει η Κυβέρνηση για τη δημοπράτηση του πολιτικού αεροδρομίου της 

Ανδραβίδας, όπως προκύπτει από την απάντηση του Υφυπουργού Υποδομών κ. Ι. Μαγκριώτη στην Επίκαιρη Ερώτηση που Βουλευτή Ηλείας της Δημοκρατικής Συμμαχίας Γιώργου Κοντογιάννη που συζητήθηκε στη Βουλή.
Όπως ανέφερε ο κ. Μαγκριώτης, δεν απομένει για τη δημοπράτηση του έργου μόνο η μελέτη κόστους-οφέλους, η οποία θα υποβληθεί στην Ευρωπαϊκή Ένωση, αλλά και μια μελέτη για το κατά πόσο η λειτουργία του αεροδρομίου θα δημιουργήσει ή όχι πρόβλημα σε ανταγωνιστικά αεροδρόμια, σύμφωνα με κοινοτική οδηγία του 2005.

Η τοποθέτηση Μαγκριώτη
«Είμαστε έτοιμοι, λοιπόν, ως Γενική Γραμματεία Δημοσίων Έργων που εποπτεύουμε και την αντίστοιχη υπηρεσία την ΕΥΔΕ Αεροδρομίων Νοτίου Ελλάδος να προχωρήσουμε στη δημοπράτηση. Με βάση, όμως, τους κοινοτικούς κανονισμούς, επειδή αθροιστικά το έργο ξεπερνάει τα 50 εκατομμύρια ευρώ, χρειάζεται μία μελέτη κόστους-οφέλους, η οποία θα υποβληθεί στην Ευρωπαϊκή Ένωση μέσα από τα Υπουργείο Ανάπτυξης και θα αξιολογηθεί, ότι τα κοινοτικά χρήματα, τα οποία θα επενδυθούν -γιατί θα χρηματοδοτηθεί μέσα από το Ε.Σ.Π.Α.- στο αεροδρόμιο της Ανδραβίδας έχουν αντίκρισμα αναπτυξιακό. Εμείς πιστεύουμε ότι έχουν και ότι θα είναι θετική και η απόφαση. Αυτή, όμως, η μελέτη κόστους-οφέλους ακόμη δεν έχει γίνει και πρέπει να γίνει. Η θέση και η εκτίμησή μας είναι ότι πολύ γρήγορα θα γίνει.
Υπάρχει και ένα δεύτερο θέμα, το οποίο έχει τεθεί από το 2005 από την Ευρωπαϊκή Ένωση και το οποίο η χώρα μας δεν το αξιολόγησε όσο θα έπρεπε μέχρι σήμερα, δεν το πήρε υπ' όψιν της σε πολλά έργα. Όμως, πρέπει να σας πω εν συντομία ότι το Δεκέμβρη ήρθε ακόμη μια επιστολή στο Υπουργείο Ανάπτυξης, με βάση την Κοινοτική Οδηγία του 2005, η οποία κοινοποιήθηκε, που έλεγε ότι πλέον, επειδή τα αεροδρόμια ζουν σε ένα ανοικτό ανταγωνιστικό περιβάλλον, όπως γνωρίζετε, κάθε κρατική χρηματοδότηση, οπωσδήποτε και κοινοτική, πρέπει να έχει και μια άλλη αξιολόγηση, διότι αυτή η κρατική χρηματοδότηση δημιουργεί προβλήματα στη λειτουργία άλλων αεροδρομίων, τα οποία επίσης έχουν χρηματοδοτηθεί από κρατικά και κοινοτικά χρήματα. Είναι, δηλαδή, βασική αρχή του ανταγωνισμού».

Η απάντηση του Γιώργου Κοντογιάννη
«Κάθε φορά που φέρνουμε στη Βουλή το συγκεκριμένο θέμα τίθενται και νέες προϋποθέσεις. Ξεπροβάλουν σαν τη Λερναία Ύδρα …Όταν ξεκίνησε το έργο εδώ και χρόνια, δεν υπήρχαν ούτε οι απαιτήσεις του ΓΕΑ για εκσυγχρονισμό του Στρατιωτικού Αεροδρομίου, ούτε η δεύτερη μελέτη που μας είπατε σήμερα για το εάν δημιουργείται πρόβλημα σε άλλα ανταγωνιστικά αεροδρόμια…
Να δεχθώ, λοιπόν, την αναβάθμιση που θέλει το ΓΕΑ. Από εκεί και έπειτα, δεν ξέραμε όλο αυτό το διάστημα ότι χρειάζεται να μην πλήττεται ανταγωνιστικό αεροδρόμιο;…
Κύριε Υφυπουργέ, μας λέτε μόνο ότι εμμένετε, γιατί καταλαβαίνετε προφανώς τη σημασία που έχει για την τουριστική ανάπτυξη της περιοχής. Ξέρετε ότι υπάρχουν και περιμένουν έξω από την πόρτα της χώρας μας επενδύσεις; Μόνο έξω από τον Πύργο, στην περιοχή της πρώην λίμνης Αγουλινίτσας, περιμένουν επενδύσεις της τάξεως των 500 εκατομμυρίων ευρώ και έχουν θέσει ως όρο τη λειτουργία του Αεροδρομίου της Ανδραβίδας. Καταλαβαίνετε, λοιπόν, ότι δεν είναι δυνατόν να σκεφτόμαστε αν θα ξοδέψουμε ή δεν θα ξοδέψουμε 20 ή 30 ή 40 εκατομμύρια για να αναβαθμίσουμε ένα αεροδρόμιο, όταν πρόκειται να εισπράξουμε 500 εκατομμύρια».

Τέλος, ο Γιώργος Κοντογιάννης επεσήμανε το τεράστιο πρόβλημα υποδομών που υπάρχει στην Ηλεία, με την κατασκευή της Ολύμπιας Οδού να έχει μπλοκάρει και τα λιμάνια να μην χρηματοδοτούνται και ζήτησε να προχωρήσει το ταχύτερο δυνατό η δημιουργία του πολιτικού αεροδρομίου της Ανδραβίδας, έργο που αποτελεί προϋπόθεση για τα τουριστικά γραφεία του εξωτερικού προκειμένου να καταστήσουν την Αρχαία Ολυμπία ελκυστικό προορισμό για χιλιάδες τουρίστες από όλο τον κόσμο.

Γιώργος Κοντογιάννης
Πολιτικό γραφείο

Προβάλλετε ή σχολιάστε την ανάρτηση

Σχόλιο που έχει ταυτότητα χρήστη δημοσιεύεται χωρίς λογοκρισία, αρκεί πάντα η κριτική αυτή να είναι κόσμια.

Ζητώ την κατανόηση σας!!!  Από τους ανώνυμους χρήστες, οι οποίοι ως συνήθως αβασάνιστα και χωρίς προσωπικό κόστος γίνονται αμετροεπείς υβριστές.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου